Începe cu ce nu-ți place! – recenzie

Începe cu ce nu-ți place! – recenzie

”Începe cu ce nu-ţi place!” te învaţă cum să scapi de factorii inhibanţi sau restrictivi, de toate acele lucruri neplăcute pe care le amâni întruna sperând să scapi de ele. O găsești la librăria Isaharus https://www.isaharus.ro/incepe-cu-ce-nu-ti-place-brian-tracy, are 116 pagini scrisă de Brian Tracy care este unul dintre cei mai renumiţi autori de studii de dezvoltare personală şi coaching din America. Născut în Canada, într-o familie săracă, a renunţat la studiile liceale şi a început să muncească de foarte devreme. La 20 de ani părăseşte Canada şi începe să călătorească prin lume. Astfel ajunge să lucreze în Anglia, Franţa, Spania, Gibraltar, Turcia, Iran, India; îşi petrece doi ani din viaţă în Thailanda. A publicat peste 40 de cărţi şi a apărut în aproximativ 300 de conferinţe video şi audio; an de an, audienţa sa numără peste 250 000 de persoane. Călătoreşte şi ţine prelegeri de mai bine de 100 de ori pe an şi derulează operaţiuni de afaceri în 17 ţări. Citind această carte vei descoperi cele 21 de metode extraordinare de a nu mai tergiversa și a duce la bun sfârșit mai multe lucruri într-un interval de timp mai scurt.

  1. Pregătește-ți terenul: hotărăște-te ce vrei, claritatea este esențială. Înainte de a începe, notează-ți țelurile și obiectivele pe o foaie de hârtie.
  2. Plănuiește-ți din vreme fiecare zi: gândește pe hârtie. Cu fiecare minut pe care-l petreci planificând, poți câștiga cinci sau zece minute în execuție.
  3. Aplică regula 80/20 în tot ceea ce faci: 20% din activitățile tale vor fi responsabile pentru 80% din rezultatele pe care le obții. Asigură-te că eforturie tale sunt întotdeauna concentrate pe acele 20% din top.
  4. Ține seama de consecințe: sarcinile și prioritățile tale cele mai importante sunt acelea care au cele mai grave consecințe, fie ele positive sau negative, în viață și munca ta. Concentrează-te pe acestea mai presus de orice altceva.
  5. Aplică în permanență metoda ABCDE: înainte de a începe să te ocupi de o listă de sarcini, acordă-ți un răgaz de câteva minute pentru a te organiza după valoarea și prioritate, astfel încât să fii sigur că te vei ocupa de activitățile cele mai importante pentru tine.
  6. Concentrează-te asupra ariilor cu rezultate-cheie: identifică și stabilește care sunt rezultatele pe care este absolut necesar să le obții pentru a-ți îndeplini munca așa cum trebuie, apoi ocupă-te de ele toată ziua.
  7. Respectă legea eficienței obligatorii: nu ai niciodată suficient timp pentru tot ce trebuie să faci, dar se găsește întotdeauna suficient timp să te ocupi de lucrurile cele mai importante. Care să fie acestea?
  8. Pregătește-te cu atenție înainte de a începe: planificarea temeinică previne ”performanța” proastă.
  9. Fă-ți temele: cu cât devii mai bine informat și mai priceput în sarcinile tale esențiale, cu atât mai rapid începi să te ocupi de ele și cu atât mai repede le definitivezi.
  10. Pune-ți talentul la lucru: stabilește cu exactitate care sunt domeniile în care ești foarte bun sau ai putea fi foarte bun și străduiește-te să urmărești acele lucruri concrete a care te pricepi foarte bine.
  11. Află ce te împiedică: stabilește care-ți sunt punctele slabe sau piedicile de natură internă sau externă, ce îți afectează rapiditatea cu care-ți împlinești cele mai importante țeluri și concentrează-ți forțele pe înlăturarea lor.
  12. Mergi de la un butoi la altul: pentru a realiza sarcina cea mai mare și mai complicate nu e nevoie decât s-o abordezi etapă cu etapă.
  13. Asumă-ți responsabilitatea: imaginează-ți că trebuie să pleci din oraș pentru o lună și muncește ca și cum ar trebui să-ți închei toate sarcinile majore înanite de a pleca.
  14. Folosește la maximum forța personală: identifică-ți perioadele de maximă energie mentală și fizică de pe toată durata unei zile și structurează-ți sarcinile cele mai importante și mai obositoare în aceste intervale. Odinește-te cât mai mult ca să dai maximum de randament.
  15. Mobilizează-te și treci la fapte: fii propriul tău antrenor. caută aspectul pozitiv din orice situație. Concentrează-te asupra soluției mai degrabă decât asupra problemei. Păstrează-ți mereu optimismul și atitudinea contructivă.
  16. Grăbește-te încet: întrucât nu poți să le faci pe toate, trebuie să înveți să amâni cu bună știință acele sarcini care au o valoare nesemnificativă, astfel încât să ai sufficient timp pentru a te ocupa de acele puține lucruri care contează cu adevărat.
  17. Rezolvă mai întâi sarcina cea mai grea: începe fiecare zi cu sarcina cea mai dificilă, acea sarcină care-ți poate adduce cele mai mari beneficia, ție și carierei tale și impune-ți să te ocupi de acesta până la realizarea ei integrală.
  18. Porționează sarcina: împarte sarcinile mari, complexe, în bucăți de mici dimenisuni, apoi rezolvă mai întâi o mica porțiune din sarcină pentru a te mobiliza.
  19. Împarte timpul în bucăți: organizează-ți ziua în intervale mari, în care să te poți concentra perioade prelungite de timp asupra celor mai importante sarcini.
  20. Fii tot timpul activ: fă-ți un obicei din a te mișca cu rapiditate înspre finalizarea sarcinilor cheie. Fă-te cunoscut drept genul de persoană care rezolvă lucrurile repede și bine.
  21. Acordă exclusivitate fiecărei sarcini: stabilește priorități clare, apucă-te imediat de sarcina cea mai important, apoi lucrează fără să te oprești până ce-ți duci treaba la bun sfârșit. Acesta este secretul real al performanței de vârf și al unui maximum de productivitate personală.
Pur și simplu, treci la treabă! Dacă ți-a plăcut această recenzie te aștept să-ți spui părerea în rubrica de comentarii și să distribui mai departe acest articol. Lasă-ne un like și pe pagina de facebook.
Share

Comments

comments