Bine sau dumnezeiesc? – recenzie

Bine sau dumnezeiesc? – recenzie

Prima carte pentru care voi face recenzia este cartea scrisă de John Bevere autorul cărții “Momeala Satanei”. Cartea se numește “Bine sau dumnezeiesc”? și este scrisă în 264 de pagini. Autorul John Bevere și soția sa Lisa sunt fondatorii organizației Messenger International. Slujitor și autor popular, John transmite mesajul adevărului fără compromis, cu îndrăzneală și pasiune. Dorința sa este de a susține bisericile locale și de a ajuta cu resurse liderii de pretutindeni, din toate segmentele sociale și de orice limbă. Pentru aceasta, resursele sale au fost traduse în peste 90 de limbi și milioane de copii au fost oferite gratuit păstorilor și liderilor din lumea întreagă. Când este acasă, John se bucură să petreacă timp cu familia largită: cei patru fii, nurorile sale și nepoții.

În cea ce urmează aș dori să vă prezint cuprinsul cărții:

Capitolul 1: Ce este binele?

Capitolul 2: Cum s-a întâmplat?

Capitolul 3: Etalonul universal al binelui

Capitolul 4: Temelia

Capitolul 5: Este dorința suficientă?

Capitolul 6: GPS-ul nostru interior

Capitolul 7: Gelos pentru noi

Capitolul 8: Prietenia

Capitolul 9: Un adevăr neglijat

Capitolul 10: Combustibilul

Capitolul 11: Bine sau benefic?

Capitolul 12: Mentorare pentru o viață sfântă

Capitolul 13: Motivația

Capitolul 14: Parametrii

Capitolul 15: Discernământul

Capitolul 16: Imaginea de ansamblu

Cartea “Bine sau dumnezeiesc?” poate fi citită pagină după pagină ca oricare altă carte dar poate să folosească și drept bază pentru studiu interactive. La finalul cărți avem un material devoțional și întrebări pentru discuții. Materialul devoțional se împarte pe perioada a șase săptămâni. În fiecare săptămână se reiau câteva capitole din carte, sunt împărțite pe toată durata celor șase săptămâni. Pentru fiecare săptămână se lansează întrebări pentru discuții, un verset de meditație și o aplicație practică.

Întregul mesaj din această carte gravitează în jurul unei simple întrebări: este binele suficient?

În opinia autorului termenii bine și dumnezeiesc au ajuns aproape sinonime. Autorul dezvoltă pe larg idea generală prin care noi considerăm ca tot ce este un act de bunătate este automat și după voia lui Dumnezeu. Dărnicia, smerenia și dreptatea sunt bune. La antipod zgârcenia, mândria și cruzimea sunt rele. Chiar dacă judecata pare destul de simplă la o prima vedere, oare chiar așa stau lucrurile? Citind cartea vei descoperi că lucrurile stau diferit, de multe ori ne amăgim prin a crede că suntem de partea adevărului și de fapt nu suntem. Vom descoperi citind în carte că Dumnezeu nu încearcă niciodată să țină ascuns față de noi ceea ce are El mai bun.

El promite ca acei care vor căuta, vor gasi. Fiecare capitol începe cu un verset din Biblie și un citat motivațional. Citate din mari scriitori ai vremurilor cum ar fi A.W. Tozer, C.S. Lewis, Martin Luther, Charles  Spurgeon și mulți alții. În concluzie vă sfătuiesc să citiți această carte, merită să o studiați individual sau un grupe de studiu. Vă las cu un citat din carte scris de Martin Luther și care spune următoarele: “Acel ceva de care inima ta este agățată și în care se încrede, acela este adevăratul tău Dumnezeu.”